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 Roues et duro

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maxim
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MessageSujet: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeMer 30 Mai 2007 - 15:07

Salut,
je me demandais si c'était vraiment mieu d'y aller pour du 80-83 ou de garder les meme 4 roues en 83-83.
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeMer 30 Mai 2007 - 15:15

hey max je te conseille 4x 83a pour ton premier kit tu va pouvoir faire des rotations avant arriere tu pourra ainsi les conserver belle plus longtemps pis ensuite pour ton 2ieme kit tu pourra aller sur du 80a ou du 86a dependent si tu veut un ts ou un gs lol! lol! lol! lol!
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maxim
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeMer 30 Mai 2007 - 15:34

cool merci ! J'm'en vais me greiller de sa bientot ! Ta les zigzag 83a en 70mm chez la vie?
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeMer 30 Mai 2007 - 15:37

bientot dude il y as pleins de stocks a recevoir farao farao farao farao santa santa santa santa santa santa
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeMer 30 Mai 2007 - 15:39

J'ai hate ! Y me manque juste des roues, les bushing, pi les risers!
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MessageSujet: Question du dureté!   Roues et duro Icon_minitimeVen 1 Juin 2007 - 7:41

Bon... Est-ce qu'on peut m'expliquer où se situe la dureté de la "nouvelle" classification avec la lettre "D" par rapport au "A"???

Dans le temps on avait du 92A, 95A, 97A... Puis les 101A... etc... Mais là c'est quoi le "D"???

Thanks! Rolling Eyes
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeVen 1 Juin 2007 - 9:54

Hyde a écrit:
Bon... Est-ce qu'on peut m'expliquer où se situe la dureté de la "nouvelle" classification avec la lettre "D" par rapport au "A"???

Dans le temps on avait du 92A, 95A, 97A... Puis les 101A... etc... Mais là c'est quoi le "D"???
Une image vos 1000 mots, alors en v'là 2000... Mr.Red

Roues et duro Dur_smal

Roues et duro Durometerscale

L'échelle D a été utilisé dans l'temps par quelques compagnies dont Schmitt Stix, si ma mémoire est bonne...

Et un extrait d'un interview (en anglais) du brand manager de Bones pour clarifier un peu tout ça:
Citation :
Can you explain the durometer scale?
Wheels are always gauged on an A scale, and on hardness there are four different scales—A, B, C, D. Starting from one going to 100—one being the softest and 100 being the hardest. Back in the ’80s, wheels were a little softer. They were anywhere from 80, 85 durometer to 90, 92, then they started getting a little harder and 97, 98 were about the hardest they ever got. We’re talking about a scale from one to 100 here. When street skating came out, the wheels started getting harder and they started surpassing the hardness of a 100. Today, most street wheels are actually between 99 and 105 “A,” but these hardnesses cannot be measured on the A scale, as they would all read about 99A, even though they are of significantly different hardness. Because kids were educated on an A scale, we just said it was a 101A. We guesstimated. We use a B scale, which gives us a very accurate reading on the hardness of the wheel, but it’s hard to transfer a B scale (durometer measurement) to an A scale. Like an 84B possibly could be about a 103, 104A, but there’s no such thing as a 103A.

Why don’t you use the “A” durometer scale for the STF and SPF wheels?
STF and SPF wheels are harder than can be accurately measured by the A scale, but this is the only scale that skaters have ever gotten “calibrated” on and understand, so we had a choice of calling them 104A as we have in the past, or taking a different direction and stating what they were designed for, street or park. Getting into how we came up with the number 104A is an interesting story, and part of the BONES legacy, but perhaps more technical than most skaters care about. Also, I think if the kid reads the wheel as 104, he’s gonna think it’s too hard. But the urethane that we use—it needs to be that hard to ride the way it does. So we just use STF Street Tech Formula and SPF Skatepark Formula as the hardness. I think what we need to do is educate the kids on the B scale so that they understand it. It’s gonna take some time, but if everyone gets into it, we can have a way more accurate reading on wheels. My 101A wheel could be completely different from somebody else’s 101A wheel just because of the urethanes they use and because it is a guesstimate. There’s too many variables involved there.

So there’s no 101A?
There is no such thing as a 101A. It’s a marketing thing. If you’re riding a 99A and you get on a wheel that’s just a little bit harder, you can call it a 101A and you understand it. If I call it an 82B, you wouldn’t understand it at all. So we just came up with a number so kids could understand it. I’ve been noticing a lot more D scales being used, but you really can’t accurately gauge a urethane wheel with a D scale because the spring and the point (of the measuring tool) is really sharp and hard and tight. If you try to use a D scale durometer reader on a wheel, it would puncture the skin and not give you an accurate reading. So that’s why we use the B scale. It’s probably the best you can use.
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeVen 1 Juin 2007 - 10:06

Une meilleur image directement appliquée au skate:

Roues et duro Graph
About Wheel Hardness: The A scale is the most commonly used for measuring the hardness (durometer) of skateboard wheels. As wheels have becme harder over the years, however, many companies have found that the B scale more accurately measures their urethane. Some manufacturers also use the D scale, but mostly for measuring very hard plastic or urethane cores. As shown above, a lower number on the D scale (75D) actually represents a harder durometer than a higher number on the A (99A) or B (84B) scale. Because each scale was developed to rate a different level of hardness, there is no accurate method of conversion between scales.
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeVen 1 Juin 2007 - 12:46

Holy crap!

Je ne pouvais pas avoir une meilleure réponse!

Un gros merci! Je vais aller m'acheter de la gomme bloune 20-00!!! Smile

A+
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeVen 1 Juin 2007 - 14:24

Ouai, merci pour les infos !

Quelqu'un a pris la derniere pair de roues ZigZag 70-83 au DLX ! --> une commande ! bounce bounce
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeVen 1 Juin 2007 - 16:04

maxhim a écrit:
Quelqu'un a pris la derniere pair de roues ZigZag 70-83 au DLX !
Mais qui? Mr.Red

lol!
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeVen 1 Juin 2007 - 16:39

Hyde a écrit:
Holy crap!

Je ne pouvais pas avoir une meilleure réponse!
J'aime ça répondre à ces trucs-là, mais durant les derniers mois je n'ai pas eu beaucoup de temps... Neutral

Louis a écrit:
maxhim a écrit:
Quelqu'un a pris la derniere pair de roues ZigZag 70-83 au DLX !
Mais qui? Mr.Red
Mmmmhh... J'en ai pris 1 set (2 roues) ce midi. Mr.Red Désolé!

Et j'en avais commandé plein de ZigZags tous les duros mais quand la commande est arrivée, il y a une semaine ou deux, y avait plein de trucs backorder... Shit
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitimeSam 2 Juin 2007 - 16:49

Ma bande de vous autres ! Vivement que y'aille des roues quelque part !
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MessageSujet: Re: Roues et duro   Roues et duro Icon_minitime

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